Home > Úti célok > Szlovénia > Szlovénia csodái és a Plitvicei-tavak

plitvice
Szlovénia csodái és a Plitvicei-tavak
77000

– Plitvice: türkizkék tavak és 92 vízesés otthona – Postojnai cseppkőbarlang gyalog és kisvonattal – Csónakázás a Bledi-tavon és a Savica-vízesés – Opatijánál fürdési lehetőség a tengerbe

1. NAP: SZEGED (PÉCS, DEBRECEN) – BUDAPEST – LETENYE – PTUJ – MARIBOR (520 km)

Reggeli indulás. Szlovéniába érve Ptujt, az ókor egyik fon­tos kereskedelmi útvonalának központját keressük fel. A belvá­rosban sétálunk, megnézzük az Orfeus-oszlopot, városházát, Szt. György templomot és a Dráva partját. Továbbutazunk és útközben Szlovénia tájait csodálhatjuk. Délután érkezünk Mariborba. Városnézés a második legnagyobb szlovén városban. Megtekintjük a Dráva-partján lévő 400 éves szőlőtőkét, a főteret, a városházát, a székesegyházat és a sétáló utcát. Estére érkezünk szállodánkhoz, vacsora (2 éj).

2. NAP: BOHINJ – BLED – LJUBLJANA (160 km)

Délelőtt kirándulás a Triglavi Nemzeti Parkhoz tartozó Bohinji-tóhoz és a Bledi-tóhoz. Megkapó a magas hegyek és a türkizkék tavak harmóniája. Érintetlen természet, pompás erdők, mere­dek hegyek övezik a Savica-vízesést. Ide is elsétálunk, túrázós cipő szükséges. Ezután rövid pihenő a szépséges Bohinji-tónál, Szlovénia legnagyobb tavánál. Ha szerencsénk van, Szlovénia és a Júliai Alpok legmagasabb, hófödte csúcsát, a Triglávot is megpillanthatjuk. Ezt követi a Bledi-tó varázslatos látványa. Itt megcsodálhatjuk a híres monarchiabeli üdülővárost és a tópar­ton található szép parkot. Csónakázási lehetőség a tó közepén lévő kegytemplomhoz. Délután az ország fővárosát keressük fel. Városnézés Ljubljanában. Sétálunk az óvárosban. Átmegyünk a hangulatos, Hármas hídon, mely a város szíve. Itt összpontosul a turisták tömege és a mindig vidám szlovén fiatalok is itt adnak találkozót egymásnak. Bemegyünk a dómba és a Ferences temp­lomba. Ezt követően szabadprogram. Láthatjuk milyen finoman elegáns város Ljubljana. Este érünk vissza szállásunkra.

3. NAP: POSTOJNA – ADRIAI-TENGER (OPATIJA) (350 km)

Délelőtt megnézzük Közép-Európa egyik legszebb és legnagyobb cseppkőbarlangját Postojnán. A hatalmas cseppkőbarlangot kis­vonattal és gyalogosan tekintjük meg. Káprázatosak a cseppkövek hatalmas oszlopai és csipkéi. (Pulóver javasolt.) A hűvös barlang­ból a mediterrán Adriai-tengerpartra utazunk. Opatijában a híres monarchiai üdülőhelyen séta, nézelődés. Április végén itt már virágoznak a növények, fák, virágok. Késő délután továbbuta­zunk, szállás a Plitvicei-tavak közelében.

4. NAP: PLITVICEI TAVAK – MAGYARORSZÁG (500 km)

Délelőtt a Plitvicei-tavakat keressük fel. Terveink szerint 4 órán keresztül gyönyörködünk a természetvédelmi terület mesés tavaiban, vízeséseiben. Összesen 16 tó és 92 vízesés található itt. Nem véletlenül választotta az UNESCO a világörökség részévé ezt a vidéket. A kora délutáni órákban hazaindulás. Letenyénél határ­átlépés. Hazaérkezés az esti órákban. Budapest után mindenkit a felszállási helyére szállítunk

You can send your inquiry via the form below.